ســامــانــه پیام کوتاه ســهــنـــد

Demo

شکایت اتحادیه اروپا علیه گوگل و واکنش Google

بر اساس گزارشی از یک خبرگزاری کشور آلمان، اتحادیه اروپا ضمن صدور بیانیه‌ای اتهامات گوگل را در خصوص نقض حقوق رقبا برخواهد شمرد. گوگل متهم است که ترافیک اینترنت را از رقبای خود با توجه به سیاست های تبلیغاتی و بهینه سازی نتایج جستجوی خود منحرف ساخته و امکان دیده شدن به آن‌ها نمی‌دهد. در ادامه به شرح این گزارش میپردازیم.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا بر آن است تا شرکت گوگل را به سوء‌استفاده از موقعیت برتر خود در فضای اینترنت متهم نماید. این اتهام در صورت اثبات می‌تواند برای گوگل جریمه ای برابر با ۶/۶ میلیارد دلار به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز‌، مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اقتصادی اتحادیه اروپا٬ تصمیم داشته تا امروز (۱۵ آوریل/ ۲۶ فروردین) با صدور بیانیه‌ای از اتهامات علیه گوگل خبر دهد. این اتهامات به تفصیل در اختیار کمپانی گوگل قرار میگیرد.

در اتهاماتی که شرح آن به گوگل ارسال خواهد شد چگونگی نقض قانون رقابت اقتصادی اروپا توسط گوگل از طریق منحرف کردن ترافیک اینترنت از دیگر موتورهای جستجوگر به نفع محصولات خود توضیح داده شده است.

رویترز به نقل از فایننشال تایمز گزارش می‌دهد که مارگارت وستاگر و ژان کلود یونکر٬ رئیس کمیسیون اروپا٬ سه‌شنبه ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) تصمیم گرفتند بیانیه‌ای درباره اتهامات علیه گوگل صادر کنند. گوگل هنوز نظری در این‌باره اعلام نکرده است.

پرونده اتحادیه اروپا علیه گوگل یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌ها در این زمینه در چند سال اخیر است و در حالی مطرح می‌شود که موجی از مخالفت‌های سیاسی در اروپا علیه تسلط تکنولوژیک کمپانی‌ آمریکایی گوگل وجود دارد.

تحقیقات در این زمینه از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و در همان زمان نیز بر اساس نتایج اولیه گفته شد که احتمال آن‌که گوگل به نفع محصولات و خدمات خود دسترسی به رقبای خود را در نتایج جستجوهای اینترنتی محدود کند وجود دارد.

شرکت مایکروسافت در یک دهه اخیر از سوی اتحادیه اروپا به بیش از ۳۴/ ۲ میلیارد دلار محکوم شده است.

پیشنهادات گوگل بمنظور حل این ماجرا

یک سال پیش از این زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان٬ در مقاله‌ای که در روزنامه‌ی “فرانکفورتر آلگماینه” منتشر گردید نوشت که تصمیم دارد دامنه‌ی فعالیت‌ها و گسترش نهادهای تولیدی وابسته به گوگل را مورد بررسی قرار دهد.

این امر به منظور تعیین چگونگی ارائه‌ی خدمات گوگل به کاربران و تاثیرگذاری بر نوع انتخاب و خرید کالاهایی که در نتیجه‌ی جستجوهای کاربران در گوگل حاصل شده، صورت می‌گیرد. گفته می‌شود گوگل اغلب تنها کالاهای تبلیغاتی یا تولیدی خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اریک اشمیت٬ رئیس هیات‌مدیره‌ی گوگل٬ پیش‌تر اتهاماتی از این دست را رد کرده و گفته بود: «برخی اوقات، افرادی که از ما انتقاد می‌کنند، خیلی در جریان کار ما نیستند.»

گوگل تا کنون سه بسته پیشنهادی برای حل این مسئله ارائه داده است. در آخرین مورد گوگل پیشنهاد داده که به خدمات و محصولات رقبای خود امکان مشاهده شدن بیشتری بدهد تا کاربران خود تصمیم گیرند از چه خدمات و محصولاتی استفاده کنند.

2778004 903

کليه حقوق اين سايت متعلق به سهند پیامک مي باشد.